تحصیل در ترکیه 1401

تمامی شزایطی که برای تحصیل در ترکیه باید دارا باشیم

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

تحصیل در ترکیه 1401

۴ بازديد

تحصیل در ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه با دیپلم

هزینه های تحصیل در ترکیه همانند هزینه های تحصیل در یک کشور خارجی به نسبت دانشگاه های داخل کشور می تواند بیشتر باشد. زیرا علاوه بر هزینه هتای ثبت نام در دانشگاه و تهیه منابع اموزشی مرتبط با رشته تان می بایست هزینه های زندگی در یک کشور خارجی را بپردازید. این هزینه ها شامل هزینه مسکن اعم از پانسیون و یا خوابگاه می باشد و همینطور هزینه های خورد و خوراک و البته حمل و نقل و تردد. 

هزینه تحصیل در ترکیه پزشکی

برخی از رشته ها ذاتا جزو رشته های گران قیمتمی باشند زیرا نیاز به تجهیزات برای تحصیل می باشند مانند رشته های گرافیکی. در این بین رشته های پزشکی نیز می تواند به علت گران قیمت بودن کتب و منابع به روز و نیز هزینه بر بودن دسترسی به آخرین تحقیقات روز دنیا می تواند هزینه های بیشتری نسبت به برخی از رشته های دیگر داشته باشد. البته کشور ترکیه به علت نزدیکی به کشورمان و البته موقعیت اقتصادی که دارد ارزان تر از کشورهای دیگر اروپایی می باشد.

تحصیل در ترکیه در مقطع دبیرستان

تحصیل در ترکیه در مقطع دبیرستان می تواند به عنوان یک شروع برای دانش آموزان باشد. چنانچه در دبیرستان های ترکیه ثبت نام نمایید و در این دبیرستان ها دیپلم خود را دریافت نمایید برای شرکت و پذیرش در دانشگاه های ترکیه مانند اتباع این کشور در کنکور ترکیه بایستی شرکت نماید و ریز نمرات دوران دبیرستان شما در پذیرش تان تاثیر گذار خواهد بود. اما اگر دیپلم خود را در داخل کشور بگیرید و بخواهید برای ادامه تحصیل ر دانشگاه وارد ترکیه شوید انگاه شرایط کمی متفاوت خواهد شد و برای پذیرش می بایست در آزمون یوس شرکت نمایید. البته برخی از دانشگاه های ترکیه ریز نمرات دبیرستان شما را می خواهند و باید ریز نمرات خود را ترجمه کرده و به دانشگاه مورد نظر تسلیم نمایید.

محدودیت سنی تحصیل در ترکیه

اغلب دانشگاه های تراز اول دنیا برای پذیرش دانشجویان خود شرایط سنی خاصی را مد نظر دارند زیرا تمایل دارن دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی از این دانشگاه ها جذب همان دانشگاه شوند و یا به عنوان نیروی کار برتر و دانش آموخته در کشورشان خدمت نمایند. در ترکیه و هنگام تحصیل در ترکیه برخی از دانشگاه ها شرایط سنی خاصی را البته با توجه به رشته مورد نظر در نظر می گیرند تا هزینه و سرمایه علمی که برای دانشجو می گذارند به هدر نرود و نتیجه بخش در آینده باشد.

تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی

تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی و ترکیه ای می باشد البته برخی از دانشگاه های بین المللی در ترکیه دروس خود را به زبانهای المانی و فرانسه نیز ارائه می دهند اما این دو زبان مقبولیت بیشتری در این دانشگاه ها دارد. برای اغلب داوطلبان تحصیل در ترکیه پیشنهاد می شود لااقل در زبان ترکی مهارت های لازم را کسب نمایند تا بتوانند در هنگام تحصیل در دانشگاه های این کشور با افراد دیگر تعامل بهتری داشته باشند و بتوانند نیازهای روزمره خود را در این کشور به نتیجه برسانند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.